Repositório Digital do Transporte

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Campo DCValorIdioma
dc.contributor.advisorSantos, Lucas Couto Giffoni dos-
dc.contributor.authorFerreira, Daniel-
dc.contributor.authorMilen, Higor-
dc.contributor.authorJunqueira, João-
dc.contributor.authorRusso, Luis-
dc.contributor.authorMachado, Rafael-
dc.contributor.authorGomes, Raphael-
dc.date.accessioned2025-04-04T20:49:20Z-
dc.date.available2025-04-04T20:49:20Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationFERREIRA, Daniel et al. Evaluation of the impacts of the increased axle load on a high axle load freight railway system: MRS Logística case study. 2024. 62 f. Final Project (International Certification in Management of Rail and Metro Rail Systems) - Deutsche Bahn; Instituto de Transporte e Logística, Brasília, 2024.en_US
dc.identifier.urihttp://repositorio.itl.org.br/jspui/handle/123456789/783-
dc.descriptionFinal Project (International Certification in Management of Rail and Metro Rail Systems) - Deutsche Bahn; Instituto de Transporte e Logística, Brasília, 2024.en_US
dc.description.abstractCom o estímulo ao aumento da eficiência e ampliação do transporte de cargas nas ferrovias brasileiras, principalmente a partir das renovações antecipadas das concessões e as novas obrigações regulatórias, diversos desafios vêm sendo impostos ao sistema ferroviário. Nesse contexto, no trabalho proposto, abordaremos o aumento de carga por eixo como um fator principal contribuidor para essa alavancagem a partir de um estudo de caso aplicado à MRS Logística, avaliando os impactos dessa iniciativa na infraestrutura, na superestrutura, no material rodante, sejam locomotivas ou vagões, e na operação. Por fim, serão identificadas oportunidades de ações mitigadoras para os impactos negativos e mensurados os possíveis ganhos associados à sua implementação, concluindo sobre a sua viabilidade técnica e financeira.en_US
dc.subjectRailwayen_US
dc.subjectFreight railwayen_US
dc.subjectHeavy haulen_US
dc.subjectAxle loaden_US
dc.subjectWagonen_US
dc.titleEvaluation of the impacts of the increased axle load on a high axle load freight railway system: MRS Logística case studyen_US
dc.contributor.emaildanielsbf@gmail.comen_US
dc.contributor.emailhigormilen@yahoo.com.bren_US
dc.contributor.emailjoaofaj@gmail.comen_US
dc.contributor.emailluis.arusso@gmail.comen_US
dc.contributor.emailrafael.machado@mrs.com.bren_US
dc.contributor.emailraphael.gomes@engenharia.ufjf.bren_US
dc.publisher.cityBrasíliaen_US
dc.subject.keywordFerroviaen_US
dc.subject.keywordFerrovia de cargaen_US
dc.subject.keywordCarga por eixoen_US
dc.subject.keywordVagãoen_US
dc.description.resumoDue to the need to increase the efficiency and to expand the cargo transportation in Brazilian railways, mainly because of the early renewals of concessions and new regulatory obligations, several new challenges have been imposed on the freight railway system. In this scenario, the proposed work will address the increase in axle load as a main contributing factor to this leverage from a case study applied to MRS Logística, where the impacts of this initiative on infrastructure, superstructure, rolling stock, whether locomotives or wagons, and operation will be evaluated. Finally, the opportunities to mitigate the negative impacts will be identified and the possible gains associated with its implementation will be evaluated, concluding with the presentation of its technical and financial feasibility.en_US
dc.description.classFM - T03en_US
Aparece nas coleções:Gestão de Sistemas Ferroviários e Metroferroviários (FM)



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