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http://repositorio.itl.org.br/jspui/handle/123456789/467
Título: | Fuel cell application on heavy haul railways |
Autor(es): | Bonatto, Adriano Mohr Storgatto, Gabriela Jornada Soares, Leonardo Souza Seijas, Rafael Fernandez Figueira |
E-mail: | adriano.bonatto@rumolog.com gstorgatto@gmail.com lsoares@rumolog.com rafael.seijas@rumolog.com |
Orientador: | Potzmann, Roberto Rubio |
Número da turma: | FM - T02 |
Data do documento: | 2020 |
Citação: | BONATTO, Adriano Mohr et al. Fuel cell application on heavy haul railways. 2020. 24 f. Final Project (International Certification in Management of Rail and Metro Rail Systems) - Deutsche Bahn; Instituto de Transporte e Logística, Brasília, 2020. |
Resumo: | Energy sources are important for the functioning of modern industrialized society. Most of these forms come from burning fuel derivatives such as oil, coal and natural gas. The main risk of maintaining the existing matrix mainly affects sources linked to fossil fuels and, in the case of the Heavy haul railways, the engines of the locomotives. It is well known that in several countries cleaner and cheaper alternatives are already being studied for the transportation of cargo and passengers. Measures to reduce the emission of CO2 and other pollutants by eliminating the production of passenger cars and other road vehicles with internal combustion engines are already being released, with countries adopting dates ranging from 2025 to 2050. A fuel cell is an electrochemical cell that converts potential energy from a fuel into electricity through an electrochemical reaction. The scope of the project is to develop and use a fuel cell as a primary energy source for a heavy haul locomotive. The locomotive chosen for this development is the main locomotive currently used by these railways, that is, an AC44i. This work aimed to identify the existing energy alternatives in view of the combustion energy sources currently used by the Heavy haul railroads. As mentioned, the current energy matrix, as it is based on non-renewable fossil fuels, mostly diesel engines, will not be sustained for much longer, being necessary the search for alternative sources that guarantee the future of the energy matrix of the Heavy haul railroads. |
Abstract: | As fontes de energia são importantes para o funcionamento da sociedade industrializada moderna. A maioria destas fontes são oriundas da queima de derivados de combustível, como petróleo, carvão e gás natural. O principal risco de manutenção da matriz existente afeta principalmente as fontes ligadas aos combustíveis fósseis e, no caso das ferrovias de transporte de cargas, os motores das locomotivas. É sabido que em vários países alternativas mais limpas e baratas já estão sendo estudadas para o transporte de cargas e passageiros. Já estão sendo lançadas medidas para reduzir a emissão de CO2 e outros poluentes, por meio da eliminação da produção de automóveis de passageiros e outros veículos rodoviários com motores de combustão interna, com países adotando datas que vão de 2025 a 2050. Uma célula de combustível é uma célula eletroquímica que converte a energia potencial de um combustível em eletricidade por meio de uma reação eletroquímica. O escopo do projeto é desenvolver e usar uma célula de combustível como fonte de energia primária para uma locomotiva de transporte de carga. A locomotiva escolhida para este desenvolvimento é a principal locomotiva atualmente utilizada por essas ferrovias, ou seja, uma AC44i. Este trabalho tem como objetivo identificar as alternativas energéticas existentes frente às fontes de energia de combustão utilizadas atualmente pelas ferrovias de Heavy Haul. Conforme mencionado, a matriz energética atual, por se basear em combustíveis fósseis não renováveis, principalmente motores a diesel, não será sustentada por muito mais tempo, sendo necessária a busca por fontes alternativas que garantam o futuro da matriz energética destas ferrovias de carga. |
Palavras-chave: | Heavy haul Power cell |
Keywords: | Ferrovia Locomotiva Diesel Célula de combustível |
Cidade: | Brasília |
Descrição: | Final Project (International Certification in Management of Rail and Metro Rail Systems) - Deutsche Bahn; Instituto de Transporte e Logística, Brasília, 2020. |
Aparece nas coleções: | Gestão de Sistemas Ferroviários e Metroferroviários (FM) |
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